Hvad er ERP2WEB?
Hvad er Erp2Web?
Erp2Web er vores nye online funktion til upload af den indkøbsordrer, du genererer i dit udvalgte system. Fordelen ved at bruge Erp2Web fremfor at sende ordren på traditionelvis er, at du får mulighed for at håndtere eventuelle problematiske varer omgående.
Hvis vores Erp2Web funktion opdager, at du er ved at bestille en vare, der ikke er på lager eller er udgået, vil den automatisk tilbyde dig en alternativ vare.
Funktionen sikrer derved at potentielle personlige fejl minimeres, lige såvel som du får præsenteret mulige mængderabatter, som du kan vælge at gøre brug af.
Sådan uploader du nemt ordrer fra dit økonomisystem
Genererer du dine indkøb fra et økonomi- eller lagerstyringssystem kan du nemt uploade dem i vores webshop for hurtig og sikker bestilling via funktionen Erp2Web.
Supporterede formater
Løsningen supporterer også upload af PDF, denne løsning kan være ganske fin, men fordi PDF’er kan se meget forskellige ud og være mere ustrukturerede (fra en computers synspunkt) skal du være mere opmærksom på dit upload.
Systemet leder efter vores varenumre i din PDF, men forstår ikke kolonner i din PDF. Derfor kan Erp2Web ved upload af PDF ikke gøre dig opmærksom på rækker den ikke kunne genkende.
Det betyder at hvis din pdf indeholder en varelinje med et varenummer, som er ukendt af vores system gøres i ikke opmærksomme på dette. Den viser kun de linjer, den kunne genkende. For at få det mest optimale brug af PDF-løsningen, vil det derfor være en god idé at løbe indlæsningen igennem.
Det vil sige benytter du PDF-løsningen, bør du være opmærksom at din fil indeholder vores varenumre og antallet af varer du ønsker at bestille.
Regneark
Vores Erp2Web funktion understøtter flere forskellige formater, men den mest optimale løsning får du, hvis du kan eksportere dit indkøb til et regneark såsom Excel eller Google Sheets.
I dit regneark tilpasser du dine kolonner til vores, regnearket skal blot indeholde en kolonne med vores varenummer og en kolonne med det antal du ønsker at bestille.
Sådan gør du
1. Login med din bruger på vores platform
For at bruge Erp2Web skal du have en bruger på vores webshop.
Er du Kunde - men i tvivl om du har en bruger ?
De fleste af vores kunder har en bruger i vores webshop uden de nødvendigvis anvender den. Er du i tvivl kan du nemt anvende ”glemt kode” funktionen ved login for at se om du har en bruger.
Er du Kunde - men ingen bruger ?
Er du allerede kunde i LAKGRUPPEN, men har du ikke en bruger i webshoppen skal du kontakte vores kundeservice, de kan knytte en bruger til din konto, således at du kan bruge funktionen.
Ikke kunde i dag ?
Er du ikke kunde i dag kan du nemt oprette en konto online her. Det tager kun 2 minutter.
2. Gå til Erp2Web
Når du er inde på vores shop som erhvervskunde kan du finde App-menuen øverst til venstre. Her kan du tilgå Erp2Web.
3. Upload din bestilling
Tryk herefter på indlæs fil. Hvis du uploader en regnearksfil skal du tilpasse kolonner.
Når du har indlæst filen, vil funktionen vise dig eventuelle problematiske varer. Efter at have håndteret disse, lægger du dine varer i kurven.
Herefter gennemfører du blot ordren, som en hvilken som helst anden online ordre.